Tuesday, July 27, 2010

Bidadari itu sudah berada di kayangan lain

Aku bertanya kepada seorang kawan ketika melepak bersamanya di kedai makan terkenal di Serdang.
"Kenapa kau tak komen blog aku, hari tu beriya-iya menyuruh aku menulis semula,". Sambil menghirup teh tarik aku berkata kepadanya.
Dia dengan muka selamba, memaling dan berkata.
"Blog kau tak best, kau tulis isu serius. Tulislah tentang bidadari macam dulu, baru best nak komen, hahaha,". Dia ketawa dan menyambung makan nasi ayam kesukaannya.
"Alah, bidadari tu kisah lama r, lagipun dia dah berpindah jauh,". Aku memandangnya serius dan menambah lagi.
"Dahlah dia tak pernah nak layan semua mesej aku, mana ada mood nak tulis bidadari tu,". Sedikit kecewa, tetapi bukan kecewa sebab mesej tak dibalas, tapi sebab memang aku dah tiada idea nak menulis.
Pada blog edisi lama dulu, cerita banyak seputar bidadari. Ya, kerana ketika itu dia masih di sini, di kayangan ini.
Tapi, sekarang dia dah terbang jauh berpindah ke kayangan baru. Aku tidak dapat mengikutinya kerana terikat dengan komitmen dan kontrak di kayangan lama ini.
Dah lah baru naik pangkat sebagai Ketua Penglipur Lara Istana, justeru aku tidak boleh berbuat apa.
Jadi, kepada kawan aku itu, kalau kau baca entri ini, (aku harap kau akan baca), jangan khuatir, aku akan menulis lagi mengenai bidadari baru walaupun masih dalam proses pencarian. tapi aku yakin akan tetap menjumpainya. hehehehe

1 comment: